קריינות חסות לטלוויזיה

קריינות חסות לטלוויזיה

קריינות חסות לטלוויזיה מוכרת לכל אחד ואחת מאתנו וזאת גם אם אנו לא תמיד מבינים מה כוללת החסות. מדובר באותם תשדירים שהם בתוך התוכניות עצמן ומודיעים לצופים כי התוכנית בחסות או הפרס בחסות חברה מסוימת. שלא כמו פרסומת שכוללת שחקנים או אנימציה ובימוי משחק, כאן מדובר לרוב על תמונה או כמה תמונות כשמאחוריה מופיע קול המסביר על החסות.

קצת דוגמאות:

קריינות חסות למטרנה
קריינות חסות לסופטקר
קריינות חסות שילב
קריינות חסות ל-Discreet Menifa
קריינות פרסומת חסות לקיווי
קריינות חסות – espaida online
קריינות לחסות – טחנת ירושלים
קריינות לחסות – SmarTrike Israel TV V5 1

 

מה מסתתר מאחורי קריינות לחסות

החסות עצמה מבחינת החברה כוללת מתן כספים בתמורה לחשיפה כשהפרסומת אינה ישירה ובמקרה זה היא לא תופיע באמצעים שאינם המדיה המסורתית (טלוויזיה ורדיו). הרעיון של החסות הוא להצליח להעביר מסר על אודות החברה וכל זה בלי שהקהל שמקבל את המסר ירגיש שהוא חשוף לפרסומת. זוהי ההזדמנות של החברה להעביר מסר במינימום זמן ולהשאיר מקסימום רושם.

כדי להצליח במשימה ולהשיג את המקסימום עבור הכספים המושקעים במתן החסות יש לשים לב לכמה דברים:

  • טקסט – הטקסט שישודר בעת מתן החסות הוא משמעותי מאד. הוא חייב להיות טקסט קצר, ענייני ועם זאת הוא צריך לעורר את הקהל ולמסר חייב להדהד אצלו. לכן, הכנת הטקסט חייבת להתבצע בצורה מקצועית תוך התחשבות בהופעה במדיה ובקהל הצופים.
  • תמונה – לרוב בעת הצגת החסות תופיע תמונה על המסך או על חלקו וחשוב לבחור את התמונה המתאימה ביותר. יש להתחשב במסר המועבר, בגודל שבו תופיע התמונה (ישנו הבדל אם התמונה מופיעה על כל המסך או על רבע ממנו). כדאי לחשוב על הסביבה של התוכנית כדי להתאים את התמונה מבחינת השתלבות שלה בתוכנית.
  • קריינות – הקריינות היא ככל הנראה אחד החלקים החשובים ביותר בעת מתן חסות. קול נכון והתאמה של ההקראה לתוכנית ולקהל הצופים יוכלו להפוך את החסות למשתלמת.

פרמטרים חשובים בבחירת קריינות לחסות

כדי ליצור קריינות לחסות לטלוויזיה יש צורך לבחור בקריינות מתאימה. כדאי מאד למצוא קריין מקצועי שיש לו ניסיון עם הקראות והקלטות שמיועדות לקהל היעד אשר צופה בתוכנית. כמו כן מומלץ לחשוב מה המסר של החסות ולמצוא קריין שיכול להעביר את המסר תוך שימוש נכון בקול. מעבר לכך, חשוב מאד לבצע את הקריינות עצמה באולפן מקצועי שיביא את האודיו ברמה הגבוהה ביותר ובסטנדרט מושלם להופעה בטלוויזיה.